Tvaroh, malý zázrak pro každého

Brambory s tvarohem, chleba s pořádnou vrstvou tvarohu nebo tvarohové buchty. Všechna tato jídla připravovaly naše babičky jako hlavní, tedy k obědu či k večeři. Říkáte si: byla „chudá“? Nenechte se zmást. Pokud k nim přidáte pořádnou porci zeleniny či ovoce, neuděláte výživovou chybu ani dnes.

Tvaroh je mléčný výrobek smetanové chuti, obvykle tužší konzistence a obvykle bílé barvy. Vzniká srážením mléčné bílkoviny – kaseinu. Označují se tak všechny nezralé sýry připravované z odstředěného kravského nebo kozího mléka. Jedná se o běžnou, ale velmi hodnotnou potravinu, vysoce koncentrovanou bílkovinu, která v sobě nese minimum sacharidů a potěší množstvím vápníku.

K dostání je tvaroh tvrdý určený ke strouhání, tak měkký, ve variantě tučný až nízkotučný, dokonce může být odtučněný. „Velice kvalitní je přírodní bílý tvaroh z plnotučného mléka vyráběný tradičním způsobem, kdy surovina odkapává v sýrařských pytlích, díky čemuž získává tvaroh jedinečnou chuť i vůni,“ říká Tomáš Němec, majitel mléčné farmy Radonice a zakladatel portálu Nákupzfarmy.cz. www.nakupzfarmy.cz je unikátní projekt českých soukromých farmářů a zpracovatelů, díky kterému se tou nejkratší cestou dostávají na váš stůl tradiční české potraviny té nejvyšší kvality. Máte jistotu, že všechny produkty jsou čerstvé, bez éček, umělých konzervantů, stabilizátorů a barviv

Tvaroh najde užití jak ve studené, tak teplé kuchyni. Tento mléčný výrobek se doporučuje podávat s čerstvou zeleninou nebo ovocem, jelikož napomáhají hodnotnějšímu trávením tvarohu. Podle stravovacích zásad se tvaroh hodí k zelenině (okurkám, zelí, ředkvičkám, paprice, fazolím, cibuli, česneku, řepě), sladkému ovoci (hruška, meloun, sladká jablka, jahody), sýru a ořechům. Pokud jde o koření, kterým můžete tvaroh obohatit, nejlepší je kmín, paprika, černý pepř, šalvěj, pažitka, cibule, tymiánu a hořčici. Taktéž vanilka, skořice a med.

Pokud jste na dietě, je užitečné jíst tvaroh před spaním a to pro kontrolu chuti k jídlu. Obsahuje typ bílkoviny zvané kasein, kterou tělo tráví pomaleji než jiné druhy bílkovin. Vzhledem k pomalému trávení a vysoké úrovni sytosti, může tvaroh potlačovat hlad během noci. Tvaroh je dokonce lépe tráven než proteiny masa a ryb. Mohou ho konzumovat i cukrovkáři, osoby trpící nadváhou, či obezitou.

Zdroj: www.nakupzfarmy.cz

Komentáře