Odborník radí: Jak si užít léto beze strachu z kil navíc?

Na slunečné dny, příjemné teploty a dlouhé večery se těší snad všichni. Pro mnohé jde o čas spojený s venkovním vařením, grilováním, ale také s dovolenými. Je-li ale vaším cílem udržet se na své váze, nebo dokonce zhubnout, mají jmenované aktivity i svou stinnou stránku.

Můžou totiž negativně ovlivnit styl našeho stravování a dočasně narušit i zavedenou životosprávu. Důsledky se samozřejmě odrazí v přibývajících kilech. A na to si právě v letním období, kdy jsou naše křivky nejvíce odhalovány, musíme dávat pozor. Máme pro vás několik rad, jak si udržet ideální váhu i v létě.

Pijte více pramenité vody
Projev žízně může být snadno zaměněn za hlad a vy pak zbytečně saháte po jídle. Místo toho si v teplých dnech zakládejte na dostatečném přísunu tekutin a pijte o něco více, než jste zvyklí v zimním období. Snadno tak zamezíte přejídání. Výraznou část tekutin by měla tvořit obyčejná voda. Eliminujte alkoholické nápoje i sladké limonády. Je sice pravda, že dokážou příjemně osvěžit, ale jejich energetická hodnota je zbytečně vysoká. Ideálním pitím pro zpestření může být čerstvý ovocný džus, který z poloviny zředíte vodou.

Udržujte se pravidelně v pohybu
Sportovní aktivita se může u některých z nás dostávat na okraj zájmu právě kvůli vysokým venkovním teplotám. Myslete tedy dopředu a naplánujte si sportovní aktivity na ty části dne, kdy horko nebývá, to znamená brzy ráno nebo později večer. Sledujte také předpověď počasí – letní, ale trochu deštivý den také nemusí být ideální dobou k lenošení, ale třeba příjemnému proběhnutí či vyjížďce na kole. Fyzickou aktivitu zkuste dodržovat alespoň obden.

Vyvarujte se nástrah
Tak jako každé roční období, i léto s sebou přináší sezónu typických nezdravých pokrmů. Fastfood, zmrzlina, nanuky, grilované polotovary. Na dovolené čekají švédské stoly a nepřeberné množství dalších lákavých jídel, které přece musíte vyzkoušet. Každý, kdo si chce ale udržet svoji váhu i během léta, musí být trpělivý a především připravený. Přemýšlejte, jak se vyhnout nezdravým a kalorickým pochutinám a čím zdravějším byste je mohli nahradit. Myslete pozitivně a nezapomínejte na výsledky, které již máte zdárně za sebou. Motivovat a odměňovat se naučte i jinak než nezdravým jídlem. Pečujte o sebe, dopřejte si něco hezkého do bytu nebo si třeba kupte lístky na koncert.

Sami to nezvládnete? Vyhledejte odbornou pomoc
Přiznáváte-li si obavy, že nevíte jak správně na redukci váhy a změnu životního stylu, nic se neděje. V takových případech se porozhlédněte po šikovném výživovém poradci, který vám na cestě za zdravou váhou i životem dopomůže.

Pro své pozitivní výsledky je stále oblíbenější metodou Cambridge Weight Plan, který vám klidně i přes léto pomůže s hubnutím. Jeho úspěch spočívá ve využití ketózy, tedy stavu, kdy se vaše tukové zásoby rozkládají na ketony a postupně se sami uvolňují z těla. Garantem správného postupu je v tomto případě právě osobní výživový odborník, který po potřebnou dobu individuálně nastavuje redukční jídelníček, aniž by byl ohrožen přísun vašich potřebných živin, minerálů i vitamínů. Profesor MUDr. Vladimír Teplan, DrSc., odborný garant výživového programu CWP, poukazuje na tyto výhody: „Nespornou výhodou ketodiety je, že během ní nepociťujete hlad ani chutě na sladké, tudíž jste i méně nervózní, a většina lidí tak dietu zdárně dokončí. Je to dáno tím, že jíte potraviny bohaté na bílkoviny a zeleninu, které společně udržují tělo v režimu stálého nasycení. Některým lidem dokonce tělem produkované ketony navozují pocit dobré nálady, až euforie. Během ketózy dochází k redukci nejen podkožního, ale také útrobního neboli viscerálního tuku, zároveň se snižuje i hladina cholesterolu v krvi, ale svalová tkáň zůstává zachovaná.“

Zdroj: Cambridge Weight Plan

Komentáře