České značky se řadí k absolutním špičkám ve světě outdooru

Jaroslav Skalka, který se nedávno vrátil z jednoho z největších světových veletrhů outdoorového zboží ve Friedrichshafenu, je dlouholetým znalcem a propagátorem turistiky a outdooru. Je potěšující slyšet z úst zkušeného odborníka, že právě čeští výrobci outdoorového oblečení a výbavy patří ve světě k těm nejuznávanějším.

OutDoor Friedrichshafen je předním světovým veletrhem zaměřujícím se na turistiku a outdoor, který se každoročně koná během června v Německu, tradičně už od roku 2010. Každý, kdo prochází branou výstaviště, musí žasnout nad rozsahem akce, množstvím novinek a inovací. A jak si v této obrovské světové konkurenci stojí české značky?

„Lidé u nás si ani neuvědomují, jak velkým podílem přispívá česká produkce do celosvětového „balíku“ outdoorového vybavení a oblečení. Nejen co do objemu, ale především kvalitou se české značky řadí k absolutní špičce a starají se o výbornou pověst České republiky ve světě. Mohl bych jmenovat mnoho velmi úspěšných a oblíbených značek, o nichž mnozí zákazníci ani netuší, že pocházejí z České republiky. Je to například Pinguin, Hannah, Husky, Sensor, Kilpi, Tilak, Direct Alpine, Sir Joseph, Warmpeace, Progress, Boll, Trimm, Loap, Alpine Pro, Nordblanc a další,“ říká Jaroslav Skalka z e-shopu 4camping.cz, který také stojí za projektem Výstava stanů a vybavení do přírody, jež má celoevropský přesah a už řadu let přispívá k propagaci turistiky, sportu a outdooru nejen u nás.

Nadšení pro věc jako předpoklad úspěchu
Výše jmenované české značky se řadí mezi největší hráče na světovém trhu v tomto oboru, a to hned z několika důvodů. Především – ve vedení většiny z nich stojí lidé s duší a srdcem oudooráře – cestovatelé, turisté, horolezci…, kteří mají bohaté osobní zkušenosti z častého pobytu v přírodě, a proto dobře vědí, jaké vybavení je zapotřebí a které materiály nejlépe fungují v různých situacích i rozmanitých přírodních podmínkách. Tyto poznatky pak uplatňují při vývoji nových produktů. A protože u většiny lidí z těchto českých firem skutečně platí, že práce je pro ně koníčkem, promítá se jejich nadšení pro věc jak do vztahu k zákazníkům tak do vedení firmy. „České firmy tak dokážou držet krok s mezinárodními koncerny a svým zápalem, nadšením i know-how je v mnoha případech i převyšují. Vynikající pověst v membránovém oblečení má například značka Tilak. Direct Alpine je zase mezi znalci považován za snad nejlepšího výrobce outdoorových kalhot. Česká značka Sir Joseph, o níž se ještě dnes někteří domnívají, že se jedná o americkou firmu, je jedničkou na expediční spacáky a vybavení nejvyšší kvality. Co se týká produktů s péřovou izolací, je uznávaným výrobcem Warmpeace, Pinguin má zase výsadní postavení mezi producenty turistického a kempingového zboží, protože vyčnívá nad ostatní vynikajícím poměrem cena/výkon,“ vyjmenovává nejúspěšnější české výrobce Jaroslav Skalka.

Hlavní trend – šetrnost k přírodě
A jak se daří českým výrobcům skloubit náročné požadavky na odolnost materiálů s ekologickým přístupem? „Poslední roky je ekologie a šetrnost k přírodě nosným tématem a hnacím motorem vývoje. Zrovna v této oblasti ovšem ještě máme oproti západu co dohánět – tlak ze strany zákazníků totiž zatím není v Česku tak velký jako ekonomická stránka. Ale je vidět, že se i u nás přístup k této problematice začíná měnit a výrobci si svoji odpovědnost uvědomují. Díky technologické vyspělosti již pro ně není takový problém vyrábět mnohé produkty stejně odolné a funkční, ovšem za použití ekologičtějších postupů, a proto tuto možnost čím dál více využívají. Je třeba veřejným tajemstvím, že drtivá většina spacáků a bund má izolační výplně vyrobeny z recyklovaných plastů. A takových příkladů je mnoho. Když bych měl shrnout své aktuální poznatky z letošního veletrhu ve Friedrichshafenu, pak hlavní trend je důraz na šetrnost k přírodě, další pak jednoznačně tlak na zmenšování objemu a snižování váhy. Ten je sice daleko více patrný v oblasti hardwaru-vybavení, ale ani v textilu ho nelze přehlédnout,“ uzavírá Jaroslav Skalka z 4camping.cz

Batoh Boulder 38 od tradiční české značky Pinguin je jednokomorový batoh určený pro horolezecké výstupy, skialpinismus, lyžování i pobyt v přírodě. Díky své velikosti 38 litrů nabízí perfektní kompromis mezi prostorností a hmotností při zachování příznivé pořizovací ceny. Velké množství technických vychytávek vytváří z batohu ideálního parťáka pro široké spektrum aktivit. Aktuální cenu najdete na www.4camping.cz

Dámské sportovní kalhoty Civetta 1.0 od renomovaného českého výrobce Direct Alpine vám díky tvarovanému technickému střihu dokonale padnou. Vyznačují se lehkým funkčním materiálem a díky pohodlnému a přesnému střihu nijak neomezí váš pohyb. Ideální zejména pro pohyb v horách, ferraty nebo i těžší treking. Jsou ale velmi často využívané také pro jakékoliv aktivity od kola, turistiky až po zimní běžkování nebo běhání. Aktuální cenu najdete na www.4camping.cz

Rodinný stan Interval 6 Airtube od značky Pinguin nabízí velký prostor až pro 6 osob a díky nafukovací technologii Airtube ho snadno a rychle postavíte. Odepínatelnou přepážkou lze z jedné velké ložnice udělat dvě menší. Okny prosvětlená předsíň s celoplošnou podlážkou poskytne za nepříznivého počasí dostatek prostoru pro posezení, hraní dětí či přípravu jídla. Podepřením bočních dveří tyčkami lze vytvořit přístřešek a rozšířit tak další užitnou plochu stanu. Aktuální cenu najdete na www.4camping.cz

Lehký třísezónní spacák Rimo II 600 od tradiční české značky Sir Joseph je vyroben z kvalitního husího peří bez studených švů a má vodoodpudivou úpravu. Nový design, nová generace kvalitního materiálu Softex DIAMOND®, jedinečná střihová koncepce a kvalitní husí peří s plnivostí 600 cuin zaručí spaní v teple a pohodlí bez zbytečných obav o zdraví. Ideální spací pytel pro širokou skupinu cestovatelů, turistů, trampů či rybářů. Aktuální cenu najdete na www.4camping.cz

4camping.cz je outdoorový e-shop, který nabízí veškeré vybavení do přírody, na sport a turistiku od stanů, přes oblečení, spacáky, karimatky, obuv, batohy, kempinkový nábytek až po nejrůznější doplňky, jako jsou věci na vaření, čelovky a nejrůznější outdoorové vychytávky. V rubrice Poradna najdete spoustu praktických tipů, testů a doporučení odborníků.

Zdroj a foto: www.4camping.cz

Komentáře