Dieta jako celoživotní závazek

Pokud jste ukončili dietu a dosáhli jste výsledků, které jste si předsevzali, neznamená to, že se byste se měli hned vrhnout k ledničce a dopřát si vše, co bylo z vašeho jídelníčku vyřazeno. Vracení se do tzv. normální stravování by mělo být pozvolné a definitivně byste se měli zbavit návyků, které mohou ztracená kila přivést zpět. „Právě tato fáze je pro dlouhodobou úspěšnost redukce zcela zásadní a právě zde se dělá nejčastější chyba, vedoucí k rozvoji tzv. jojo efektu. Spočívá v tom, že se přejde příliš rychle z režimu diety do režimu stravování před dietou,“ vysvětluje MUDr. Miloš Rýc ze společnosti Medidiet.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“12190″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“450″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“302″}}]]

MUDr. Miloš Rýc

Aby se kila nevracela jako jojo
Po skončení diety je potřeba dát organismu dostatečný čas, aby si na novou, sníženou hmotnost zvykl. Není pravda, že k jojo efektu dochází tam, kde byl úbytek hmotnosti příliš rychlý. Ve skutečnosti je situace komplikovanější. Rychlost redukce nemá se vznikem jojo efektu nic společného, stejně jako platí, že nejvíce si pacienti škodí, když po dosažení kýžené hmotnosti začnou den ze dne jíst jako před redukcí. Skutečným problémem není ani tak opětovné nabrání kilogramové hmotnosti jako skutečnost, že si v situaci náhlého nadbytku po periodě krutého nedostatku organismus po prodělané dietě přednostně vytvoří další tukové buňky, místo toho, aby si nejprve doplnil ochablou svalovinu, neboť redukci vnímá jako hladomor, který se může kdykoliv opakovat a je třeba mu čelit vytvářením rezervní energetické zásoby-tedy tukové tkáně. Touto cestou se neustále zhoršuje poměr „libové“ tkáně (svalů) k tukové, se všemi neblahými důsledky pro organismus.

Sladké nebezpečí: v hlavní roli cukr
Po skončení diety se velmi často objevuje chuť na sladké, která má několik příčin, jenž jsou zpravidla velmi komplexní. Zahrnují dlouhodobý nedostatek vitamínů ze skupiny B, psychické vlivy i euforizující účinek pražených kakaových bobů, které lze řadit mezi návykové látky srovnatelné s praženými kávovými boby (kofein). V této fázi je třeba nabídnout dostatečně bohatou škálu „postdietních“ nízkokalorických jídel bohatých na bílkoviny, chudých na cukry a tuky. „Pokud si  klient nechce lámat po jakékoliv úspěšné dietě hlavu tím, jak se následně správně stravovat, může nahradit 1 – 3 denní jídla například některým snackingových přípravkem z řady FASTDIET (Dieta po dietě – KING OF SNACKING),“ říká MUDr. Rýc.

Několik doporučení, co dělat po dietě a čemu se vyvarovat:
• Zavést do svého programu pravidelnou fyzickou aerobní aktivitu, tedy nejméně 2 x týdně se musíme programově zapotit a zadýchat (plavání, běh, běžky, kolo, aerobic, atp). Golf, jóga ani šachy ke zvýšení energetického výdeje nepřispívají.
• Trvale se vystříhat energeticky bohatých látek, které jsou v dnešní době organismu většinou úplně k ničemu, pokud mu vysloveně neškodí (rychlé cukry, živočišné produkty všeho druhu, kravské mléko a produkty z něj, alkohol).
• Naučit se jíst pravidelně 4 x denně, s minimem jídla na noc
• Navyknout si jíst poloviční dávky jídel oproti stavu před redukcí.
• Uvědomit si, že potraviny, které jsou předmětem masivních reklamních kampaní, jsou obvykle zdraví nejméně prospěšné.
• Kupte si odšťavňovač a připravujte si 1x denně zdravý přírodní džus z ovoce a zeleniny.
• Všechny potraviny si kupujte v BIO kvalitě.
• Naučte se číst obaly a příbalové informace, abyste věděli, co kupujete a jíte
• Z jídelníčku zcela eliminujte rychlé cukry a produkty doslazované cukrem nebo umělými sladidly. Pokud už musíte, slaďte medem.
• Omezte konzumaci kravského mléka a produktů z něj.
• Omezte spotřebu tučných sýrů, másla a vyhněte se na hony všemu, co obsahuje hydrogenované (ztužené) tuky, ať už výrobci na obalu slibují cokoliv (margaríny, rostlinné tuky, atd). Naučte se pravidelně používat kvalitní „panenské“ oleje (získané z prvního lisování za studena) a ty mezi sebou střídejte (olivový, řepkový, ořechový, atd).
• Zcela opusťte nejškodlivější formy tepelné úpravy jídel (smažení, pečení, grilování). Upřednostněte vaření v páře a marinování.
• Konzumujte pravidelně vlákninu, naklíčená semena a různé druhy nesolených ořechů.
• Dávejte přednost zásadotvorným potravinám: fíky, fazole, špenát, rozinky, mrkev, okurka, saláty, pohanka, ananas, grapefruit, broskve, hroznové víno, melouny, kokos, sója, meruňky, červená řepa, většina druhů ořechů, datle, brambory, kapusta, hodně zralé banány, atd.
• Jako univerzální zdroj omega kyselin poslouží čerstvé ryby a panenské rostlinné oleje (střídat!). Jako sladidlo poslouží med nebo třtinový cukr.
• Z alkoholických nápojů lze tolerovat v rozumné míře pouze víno, pokud jsme při jeho konzumaci schopni dodržet zásady „zdravého pití“: U mužů maximálně 4 dcl za den, u žen 2 dcl, vždy zásadně s jídlem. Víno musí být ušlechtilé, kvalitní…Krabicové víno neřadíme mezi doporučované odrůdy…

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“12191″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“450″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“473″}}]]

Mlsejte zdravě
Fastdiet zdravý snacking je zaměřený na udržení hmotnosti v rámci tzv. diety po dietě, kdy se vracíme po ukončení diety do běžného stravovacího režimu a chceme se vyhnout hříchům, které by výsledky diety zničily. Vybrat si můžete ze sladkých i slaných příchutí nebo si můžete pochutnat na proteinových tyčinkách bez obav, že se to podepíše na Vaší nové siluetě. Svým složením je nabídka FASTDIET koncipovaná tak, aby oslovila všechny klienty bez rozdílu, tedy bez ohledu na to, jakým způsobem svoji tělesnou hmotnost redukovali.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“12192″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“450″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“324″}}]]

Proteinová dieta Dietalegre
Proteinová dieta představuje jednu z nejefektivnějších metod redukce hmotnosti současnosti. Funguje na principu rychlého úbytku tělesného tuku bez nežádoucí ztráty svalové tkáně, úbytku energie či jo-jo efektu. Při správném dodržování stravovacího programu je možné dosáhnout redukce hmotnosti až 5 kg za měsíc. Na principu proteinové diety je vystavěn i unikátní stravovací program Dietalegre®, představující ucelenou řadu bílkovinných přípravků určených k rychlé a zdravé redukci hmotnosti. Jednotlivé přípravky pocházejí ze 3 zdrojů – mléko, vaječný bílek a sója. Ty zajišťují lidskému organismu vyvážený přísun aminokyselin nezbytně nutných ke správnému průběhu diety. Bílkovinná dieta je založena na pravidelném, vyváženém a speciálně navrženém stravovacím programu, který je rozdělen do tří fází. Každá fáze představuje specifický jídelníček, který je z části tvořen bílkovinnými přípravky Dietalegre® a doplněn jídlem vlastním, které však musí splňovat určité podmínky. 26g (1 porce) za 64 Kč, v nabídce je více produktů a příchutí.

Komentáře