Dove slaví 60. let přirozenou krásou a pořádným závazkem

Nová kampaň Dove #MojeKrasaMojeVolba k oslavě svého 60. výročí představuje Dove ženy, které si stojí za svou osobitou krásou!

Co mají společného modelka, boxerka a fashion bloggerka? Jsou to ženy, které nedovolily, aby názory okolí na jejich vzhled ovlivnily cestu za splněním jejich snů. Proto byly vybrány, aby se podělily o svůj příběh v globální kampani Dove Moje krása, moje volba. 

Dove ví, že ženy jsou kvůli svému vzhledu pod neustálým drobnohledem. Ačkoli 8 z 10 věří, že na každé ženě se najde něco krásného, mnoho se právě svým vzhledem cítí limitováno. Popravdě každá druhá žena se bojí být při rozhodování dostatečně asertivní. Zveřejněním příběhů žen, které se nenechaly odradit, chce Dove inspirovat ženy po celém světě, aby vystoupily ze svého stínu a překonaly překážky, které je drží při zemi.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“18233″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“441″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Ačkoli je každá z žen, které vystupují ve videích Moje krása, moje volba, svým způsobem jedinečná, tak mají přece jen něco společného. Všechny se potýkaly s předsudky okolí ohledně svého vzhledu a všechny je úspěšně překonaly.

Rain lidé celý život považovali za chlapce. Všichni jí říkali, že je příliš mužná. Její kariéře to ale rozhodně nebylo na škodu. Nenechala se odradit a dnes pracuje jako modelka v New Yorku a profituje ze svého androgynního vzhledu, jelikož může dělat kampaně pro dámské i pánské značky. „Když jsem byla malá, všichni mi říkali, že jsem ošklivá a nevýrazná, ale právě to jak vypadám, mi dovolilo se odlišit a otevřelo mi to dveře ke kariéře, kterou miluji,“ vypráví Rain a dodává: „Jsem opravdu ráda, že jsem dostala šanci stát se součástí projektu s Dove, protože bych ráda inspirovala i další ženy, aby se nebály překonat svoje limity.“

Další ženou, která se odmala potýkala s předsudky je fashion bloggerka Jessica. Od raného věku byla při těle. Okolí ji pořád radilo, jak se má oblékat – tmavé barvy, volné střihy a hlavně nic výrazného. Jessica se ale chtěla oblékat hezky, ale bála se reakcí svého okolí. Jak dospívala, postupně ji začalo docházet, že nemusí poslouchat negativní hlasy kolem sebe. Byla se svými křivkami spokojená a považovala je za krásné. Sebrala odvahu, začala blogovat o pozitivním přístupu ke svému tělu a stala se ikonou pro plus size módu.

Heather si zase vybrala sport, který se k něžnému pohlaví příliš nehodí, zvlášť když vypadáte jako křehká květinka. „Říkali, že jsem příliš krásná, abych boxovala, já ale říkám, že moje boxování nemá s mojí tváří co dělat.“

Všechny tyto příběhy tedy spojuje stejné poselství, pokud budou ženy věřit ve vlastní krásu, mohou dokázat neskutečné věci.

„V Dove věříme, že by ženy měly oslavovat krásu dle vlastní měřítek, ne podle měřítek ostatních. To je pravý význam kampaně Moje krása, moje volba,“ říká Petra Bolfíková, brand manažerka Dove pro ČR a SR. „Skrze příběhy žen z naší kampaně chceme dát i ostatním prostor, aby se vyslovily proti předsudkům. Abychom se ještě více přiblížili českým a slovenským ženám, oslovili jsme čtyři lokální ambasadorky, kterým cestu za jejich vysněnou kariérou také komplikovaly názory okolí a které nám v průběhu kampaně prozradí svůj příběh.“

Základem pro celou kampaň Moje krása, moje volba byl celosvětový průzkum The Dove Global Beauty and Confidence Report, který ukazuje svět plný žen, které si přejí být nezávislé na svém vzhledu a chtějí být spokojené sami se sebou, ale stále se setkávají s reakcemi okolí, které jim klade do cesty překážky či má potřebu se vyjadřovat k tomu, jak vypadají.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“18231″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“278″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

• 8 z 10 žen potřebuje být spokojeno s tím, jak vypadají, aby mohly být šťastné
• 85 % žen potřebuje dělat to, co je opravdu baví, aby se cítily sebevědomě
• Většina žen (45 %) má pocit, že je okolí posuzuje podle toho, jak vypadají
• 7 z 10 žen by ocenilo, aby média ukazovala více různých typů žen, nejen mladé a krásné
• 8 z 10 žen souhlasí s tím, že nejkrásnější nejsou ty, které se tak narodily, ale ty, které dokázaly vytěžit maximum z toho, co dostaly do vínku
• Aby se ženy cítily sebevědomě, je pro ně důležité dosáhnout vytyčených cílů (82 %)
• Aby se ženy cítily krásné, je pro ně důležité být samy sebou a ne se snažit kopírovat styl někoho jiného, s tím souhlasí 77 % z nich
• 75 % žen souhlasí s tím, že slyší více komplimentů / komentářů k tomu jak vypadají, než k tomu, co dokázaly
• 8 z 10 žen souhlasí s tím, že na každé ženě lze najít něco krásného
• 7 z 10 žen souhlasí s tím, že krása je více o přístupu a vnitřním naladění, než o pouhých fyzických atributech

Dove závazek ke skutečné kráse
Dove představuje nový pohled na skutečnou krásu pomocí kampaně zachycené fotografem Mariem Testinem. Dove pečuje o ženy a oslavuje jejich krásu již od roku 1957. Nyní, o šedesát let později, je čas udělat další krok při cestě do světa, kde je ženská krása zdrojem sebedůvěry a ne úzkosti. Dove závazek ke skutečné kráse – to jsou tři zásady, které obhajují ženy po celém světě:

Dove and Mario Testino
K příležitosti šedesátého výročí a na podporu Dove závazku za skutečnou krásu jsme se rozhodli podívat na krásu novou optikou a spojili jsme se s Mariem Testinem, světovým fotografem, který je znám pro snímky žen, do kterých přenáší jejich osobitou krásu. Pro Dove nafotil 32 žen a dívek ve věku 11-71 let z 15 zemí světa. Všechny ženy i výsledné fotky jsou nafoceny podle tří zásad Dove závazku ke skutečné kráse. Fotky jsou vystaveny v New Yorku a na www.dove.com.

„Způsob, jakým Dove podporuje a oslavuje ženy, je mi velmi blízký. Vždy jsem se snažil mít stejný přístup i ke svým fotografiím. Fotograf má vždy na výběr, jak ženu zachytí. Já jsem vždy upřednostňoval zobrazovat ženy tak, aby vypadaly přirozeně a vyzařovala z nich jejich vnitřní síla,“ říká Mario Testino.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“18232″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“443″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Kampaň za skutečnou krásu představil Dove v roce 2004. Byla to první kampaň v historii reklamy, která využívala pouze reálné ženy. Vnímání krásy se od té doby hodně posunulo. Matky hrdě vystavují strie na Instagramu, ženy odmítají hubnout do „perfektní velikosti“ a mladé dívky oslavují rozdílnost barev kůže i vlasů. Proto je právě teď pro nás tak důležité poslechnout si všechny ženy a zjistit, co pro ně krása znamená dnes. Celosvětový průzkum ukázal, že 7 z 10 žen je pyšných na to, že jsou ženy. 71 % žen a 67 % dívek si ale přeje, aby média ukazovala více různorodé a opravdové krásy. Proto je tady Dove závazek ke skutečné kráse.

Dove závazek ke skutečné kráse™
Vždy budeme zobrazovat skutečné ženy, ne modelky. Modelky představují pouze malé procento žen. Dove ale věří, že krása je společná všem. Proto bude ve svých kampaních zobrazovat ženy všech věkových kategorií, velikostí, národností či ras.
• Žádné modelky v kampaních
• Opravdové ženy s jejich vlastními jmény
• Kampaně odrážející rozmanitost ženské populace

Budeme ukazovat ženy takové, jaké jsou
Nikdy nebudeme používat upravené, bezchybné obrazy „dokonalé” krásy.
• Žádné digitální úpravy fotek
• Ženy fotografie před použitím vždy schválí

Pomáháme dívkám budovat sebevědomí a sebedůvěru ve své tělo
Celosvětově se 8 z 10 dívek raději vzdá nějaké aktivity, pokud cítí, že při ní nevypadají dobře. Dove se snaží, aby budoucí generace vyrůstaly v prostředí, kde se nemusí stydět za to, jak vypadají. Cílem je budovat sebevědomí žen a dívek tak, aby mohly maximálně využít svůj potenciál. Za více než deset let Dove Self-Esteem Project pomohl více než 20 milionům žen a dívek získat větší sebedůvěru ve svoje tělo a svůj vzhled. Stal se tak největším projektem svého druhu na světě.
• Do roku 2020 chceme oslovit dalších 20 milionů a pomoci i jim získat sebedůvěru

Komentáře