Jak nezačít nový rok dietou

Plné mísy cukroví, bramborový salát, smažená jídla, chlebíčky a další pochutiny, které si o Vánocích dopřáváme víc než obvykle mohou způsobit, že během vánočních svátků přibereme až 5 kilogramů, kterých se pak těžko zbavujeme.

1) Předvánoční příprava: plánujte čas tak, aby zbyl i pro vás
Předvánoční úklid, nákupy dárků na poslední chvíli, pečení cukroví… předvánoční období je pro mnohé shon a závod o to, aby bylo na štědrý den všechno dokonalé. Často ale zapomínáme na sebe, a také na pravidelnost v jídle. Ochutnáváme u přípravy cukroví a pak vynecháme oběd, místo večeře se věnujeme úklidu. Právě nepravidelnost ve stravě a její špatné složení plus předvánoční stres je začátkem pro pohyb ručičky na váze směrem vzhůru. Najděte si čas na sebe, všechno nemusí být úplně dokonalé!

2) Vánoční cukroví, salát a kapr v odlehčené verzi
Vánoční cukroví je kalorickou nástrahou, která na nás číhá na všech návštěvách a těžko se jí odolává. Doma si můžete připravit lehčí verzi, která však bude stejně chutná. Cukr nahraďte přírodními sladidly: sirupem nebo třeba medem. Místo bílé mouky použijte raději moukou celozrnnou, žitnou nebo špaldovou a vynechejte těžké máslové krémy a kupované polevy. Nemusíte mít napečeno 15 druhů cukroví, cukroví by mělo být sváteční laskominou, stačí 3-4 druhy ve zdravější variantě. I bramborový salát můžeme připravit ve verzi light. Majonézu nahraďte bílým jogurtem nebo sýrem cottage a vynechejte z něj salám a uzeniny. Kapr nemusí být nutně smažený, ale může být pečený nebo grilovaný. Na chuti mu to neubere a nebudete se po štědrovečerní večeři cítit těžce.

3) Procházky na denním programu
Během vánočních svátků často lenošíme u televize a zapomínáme na pohyb. V době, kdy je zvýšení kalorický přísun, je to samozřejmě chyba. Stačí každý den do programu v rámci vánoční relaxace zařadit alespoň hodinovou procházku nebo si užijete nějaký ze zimních sportů: lyžování, bruslení nebo třeba výšlap se sněžnicemi na nohách.

4) Kalorie skryté v nápojích
Svařené víno, grog, míchané koktejly, vaječný koňak..i to patří k Vánocům a svátečním oslavám. Rádi se zahřejeme i horkou čokoládou anebo kávou s velkou čepicí šlehačky. I v nápojích jsou schované kalorie, které nás mohou po vánocích zarmoutit. Alkohol s dalšími přidanými sladidly bychom měli omezit a raději volit suché bílé víno a pro zahřátí čaj.

5)Přibrali jste? Jakou dietu zvolit a kdy s ní začít
Pokud se přes vánoční svátky hlídat nechcete nebo nedokážete a po novém roku se chcete zbavit kil navíc, máte samozřejmě více možností. Důležité je nevynechávat snídani a jíst pravidelně. Ideální je jídlo rozložit do 5 menších denních dávek a dodržovat pitný režim. Sladkosti nahraďte zeleninou a zařaďte pohyb. Pokud ani návrat jídelníčku do normálu nepomůže, můžete nabraná kila rychle shodit s proteinovou dietou Medidiet. Tato dieta je založena na přísunu kvalitních bílkovin s co nejnižším příjmem tuků a cukrů, které jsme si dopřávali právě během vánoc.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“14922″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“412″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

 

 

Komentáře