Jak začít s pohybem?

Podpora rodičů, kamarádi nebo sportovní idol – i to může být důvod proč začít s pohybem! V dnešní době lidé tráví většinu dne sezením. Sedí v práci, ve škole, doma a velkou část volného času pohltí počítač a moderní technologie. To však neprospívá nejenom našemu fyzickému, ale ani psychickému vývoji. Nejrizikovější skupinou jsou pak děti, které už od útlého věku nezískávají pozitivní vztah k pohybu a v dospělosti se jejich postoj ke sportu jen málokdy změní. Jak tedy děti motivovat ke sportovním aktivitám a naučit je pohyb milovat? Začněte u sebe a jeďte s nimi třeba někam na výlet!

Existuje řada faktorů, které mají velmi silný vliv na to, jak vaše děti budou přistupovat k pohybu. Těmi nejdůležitějšími však jsou podpora rodičů, dobrý kolektiv a hlavně to, aby je sport bavil. Určitě si všichni pamatujeme povinné hodiny tělocviku na základních školách, kde nás nutili dělat výmyky na hrazdě před všemi spolužáky nebo zaběhnout patnáctistovku za co nejlepší čas. Ti, kteří nepatřili zrovna mezi ty nejlepší gymnasty nebo běžce, pak odcházeli akorát frustrovaní a děsili se další hodiny. O tom ale sport není. Sport by měl děti hlavně bavit a měly by po něm zažívat pocit uvolnění a radosti.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“10862″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

„Nejdůležitější při sportování dítěte je pozitivní vztah rodiny ke sportu. Neboť právě rodiče jsou ti, kdo ovlivňují, jak dítě tráví svůj volný čas a jsou těmi, kdo dítě přivádí ke sportu. Velmi důležité je, aby dítě sport bavilo. Aby pro něj bylo hrou a zábavou a nikoli drilem a povinností. Každé dítě je nadšené, pokud může zkoušet něco nového a zajímavého, proto je dobré, aby děti měly možnost se samy na výběru sportu podílet a vybraly si ten typ sportu, který je baví a líbí se jim,“ uvádí Iveta Klečková, psycholog a rodinný terapeut ze společnost Ego-test, a dodává: „Nesmírně důležité je ze strany rodičů povzbuzování a oceňování pravidelných návštěv tréninků a upřímná radost rodičů z i velmi malých pokroků dítěte, neboť ta ho přivede rychleji k lepším výsledkům a radosti z pohybu a bude podporovat jeho chuť sportovat i nadále.“

Sport má nesporně velký vliv také na naše fyzické zdraví. Jenom díky pravidelnému pohybu se mohou zdravě vyvíjet naše kosti a svaly a rovněž díky tomu podporujeme svůj imunitní systém. Nedostatek pohybové aktivity naopak způsobuje řadu zdravotních obtíží a podstatně snižuje schopnost organismu bránit se proti nemocem. V neposlední řadě pak nedostatek sportovního vyžití přispívá k obezitě, která je stále častější už u dětí raného věku.

„Denní příjem cukru u dětí je třeba hlídat, pokud vezmete své děti při odpolední procházce na zmrzlinový pohár, tak jim poté k večeři připravte něco lehčího, například zeleninový salát s kuřecím masem. Jsem rozhodně zastáncem, že bychom dětem sladkosti odpírat neměli, ale měli bychom vybírat ty kvalitní, dávat je dětem s mírou a především za předpokladu, že jim dopřejeme dostatek pohybu. Z vlastní zkušenosti vím, že nejlepší způsob, jak děti přimět ke sportu, je sportovat s nimi. Pokud rodiče nejdou dětem příkladem a nesportují, pouze sedí u počítače a u televize, chybí také dětem motivace a zájem sportovat,“ uvádí Hanka Kynychová, sportovní trenérka.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“10863″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Podstatnou úlohu pohybu, která se však z našeho každodenního života čím dál více vytrácí, si uvědomuje i značka Kinder. Rozhodla se proto přijít s novou kampaní – Poznáte hvězdy zítřka? – v rámci níž představuje příběhy šesti ambasadorů, vrcholových sportovců.  Jaké byly začátky dnešních superstar českého a slovenského sportu? Jaké měli sportovci představy o své budoucnosti, jak trnitá byla jejich cesta na vrchol a jak vlastně vůbec vypadali, když jim bylo sedm, deset nebo dvanáct? Mezi sportovce patří Jana Dukátová, Zuzana Štefečeková, Martin Fuksa, Petr Mrázek, Pavel Kadeřábek a několikanásobná olympijská vítězka Martina Sáblíková, kteří představují svou sportovní kariéru od úplných začátků až po cestu na vrchol. Ve spolupráci s marketingovou agenturou Sport Invest se objeví na obálce limitované edice Kinder mléčné čokolády. Od září do listopadu tak můžete nasbírat celou sérii s tvářemi hvězd současného sportu.

Společně s tím bude rovněž probíhat soutěž, v níž bude vybráno 10 dětí, které se rozhodly netrávit svůj volný čas doma u televize nebo na počítači, ale začaly se věnovat nějaké sportovní aktivitě. Soutěž bude probíhat prostřednictvím on-line hlasování na sociálních sítích a svůj hlas bude mít i šest ambasadorů. Do samotné soutěže pak už jen stačí během září až listopadu zaslat video nebo fotografie, které děti nejlépe vystihují přímo při jejich oblíbené sportovní disciplíně. Deset vybraných dětí pak bude mít jedinečnou příležitost setkat se se známými tvářemi českého sportu, strávit s nimi celý den a dozvědět se spoustu zajímavostí.

V průběhu celé soutěže budou na sociálních sítích postupně umisťována zábavná videa ambasadorů, v nichž uvidíte, jak dnešních šest vrcholových sportovců vypadalo, když byli malými dětmi. Cílem celé akce je ukázat všem dětem, že se sportem mohou začít úplně kdykoliv a kdekoliv, stačí si najít jen svou oblíbenou disciplínu. „Spolupráce s vrcholovými sportovci nás velmi těší, neboť i díky nim můžeme inspirovat děti a teenagery a podpořit je v tom, že s pohybem mohou začít opravdu kdykoliv, může je hodně bavit a navíc se třeba jednou mohou stát skutečnými sportovci,“ dodala Jana Špačková, marketingová ředitelka společnosti Ferrero.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“10864″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

„Hlavní je, aby si dítě vybralo sport, který ho baví. Pak taky hodně záleží na kolektivu, ten si ale občas člověk vybrat nemůže, takže se může stát, že se v něm najde někdo, kdo vám nesedí, což se dá vyřešit přestupem do jiného klubu nebo oddílu. Teď vidím spoustu rodičů, kteří děti zaměřují více směry, třeba s nimi chodí do tělocvičny, hrají florbal, jezdí na kole, dělají zkrátka vše pro to, aby dítě poznalo víc aktivit a pak si vybralo. A to je opravdu důležité,“ dodává Martina Sáblíková, ambasadorka kampaně Poznáte hvězdy zítřka?

Komentáře