Lidé dávají přednost sledování televizních pořadů na notebooku a stolním PC

Reklama

Spotřebitelské chování na digitálním video trhu se stále rychleji mění. Podíl lidí, kteří dávají přednost sledování TV pořadů na televizních přijímačích, se během posledního roku propadl o 55 %, z 52 na 23 %, jak zjistil výzkum společnosti Accenture 2017 Digital Consumer Survey.

Celosvětový online průzkum 26 000 spotřebitelů ve 26 zemích zjistil, že spotřebitelé stále častěji upřednostňují sledování televizních pořadů na zařízeních, jako jsou počítače, tablety nebo chytré mobilní telefony. Více než čtyři z deseti spotřebitelů (42 %) tvrdí, že se raději dívají na televizní pořady na notebooku nebo stolním počítači, v porovnání s 32 % v průzkumu z loňského roku. Třináct procent uvedlo, že dává přednost sledování pořadů na chytrých telefonech, v loňském průzkumu to bylo 10 %.

Tento trend sledujeme už čtvrtý rok. V roce 2014 výzkum zjistil, že téměř dvě třetiny (65 %) spotřebitelů pro sledování pořadů preferovalo TV přijímač. Nejnovější poznatky, shrnuté v nové zprávě společnosti Accenture nazvané Winning Experiences in the New Video World ukazují, že pouze jeden z pěti spotřebitelů (19 %) nyní upřednostňuje sledování sportovních zápasů v televizi, v porovnání s 38 % v předchozím roce.

„Dominance televizního přijímače jako jednoznačně nejpoužívanějšího zařízení pro zábavu skončila,“ uvedl Gavin Mann, výkonný ředitel pro vysílání společnosti Accenture. „Náš výzkum potvrzuje velké zrychlení přesunu pozornosti na jiná digitální zařízení, zejména na počítače a chytré telefony.“ Obzvláště strmý pokles sledování klasické televize za poslední rok byl zaznamenán v Indii. Procentní podíl se snížil o 78 %, ze 47 na 10 %. Ve Spojených státech se podíl propadl o 57 % (z 59 na 25 %) a ve Velké Británii se snížil o 55 % (z 56 na 25 %).

„Důvodem rychlého posunu ve spotřebitelských preferencích je větší pohodlí, rostoucí dostupnost a kvalita stále více personalizovaného a působivého digitálního obsahu,“ dodává Mann. „Masivní a zrychlující se tlak komunikačních a mediálních společností na poskytování všudypřítomného obsahu – TV vždy a všude – umožnil spotřebitelům sledování na mnoha různých zařízeních.“

Zatímco lidé stále více upřednostňují sledování TV pořadů na počítačích, chytrý telefon se stává preferovaným zařízením pro sledování krátkých videoklipů. V nejnovějším průzkumu více než jedna třetina (41 %) respondentů říká, že se raději dívá na klipy ve svých mobilních zařízeních, což je podstatný vzestup oproti 28 % v loňském roce. Zatímco počet spotřebitelů, kteří krátké klipy raději sledují na počítačích, se snížil jen mírně – ze 47 na 44 % za poslední rok, počet těch, kteří je sledují v televizi, poklesl mnohem více – z 16 na pouhých 5 %.

Zpráva udává několik doporučení pro mediální společnosti, jak mají reagovat na posun spotřebitelských zvyklostí v oblasti sledování videí, který směřuje od TV přijímačů k jiným zařízením. Mezi tato doporučení patří:
• identifikace nových způsobů zapojení spotřebitelů s personalizovaným video-obsahem na více typech obrazovek;
• používání podrobnějších spotřebitelských dat, segmentů a prediktivních analýz, které pomohou předvídat preference spotřebitelů a najít obsah, který si přejí
• větší zaměření na jednotlivé cílové skupiny, aby bylo možno přesně identifikovat, jaký obsah jejich diváci chtějí dostávat a kdy; na jak dlouho a na jakém typu obrazovky.

Metodologie
Od října do listopadu 2016 prováděla společnost Accenture online průzkum s přibližně 26 000 spotřebiteli ve 26 zemích: Austrálie, Brazílie, Kanada, Čína, Česká republika, Francie, Německo, Maďarsko, Indie, Irsko, Itálie, Japonsko, Mexiko, Nizozemí, Polsko, Rumunsko, Saúdská Arábie, Singapur, Slovensko, Jižní Afrika, Španělsko, Švédsko, Turecko, Spojené arabské emiráty, Velká Británie a USA. Z každé země byl použit reprezentativní vzorek online populace. Věk respondentů byl v rozmezí od 14 do 55 let a více.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“23240″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Mýty o sledování televize
Televizní vysílání potkáváme na každém kroku a možná i díky tomu panují o tomto fenoménu mnohé mýty. Sledování televize je zadarmo, proč mám platit něco navíc? Mnozí jsou toho názoru, že stačí mít anténu a vše je zadarmo, proč by tedy měli platit ještě další peníze? Ano v základu to je pravda. Doba ale přeci jen pokročila a za pár korun navíc lze pořídit „hodně muziky“. Pokud si pořídíte uživatelsky jednoduchou digitální televizi, nabídku programů si výrazně rozšíříte. Včetně skvělých prémiových stanic ve vysokém rozlišení dostanete navíc hromadu funkcí se kterými lze pořady nahrávat, přehrávat až několik dnů zpětně nebo kdykoliv během vysílání zastavit a dodívat se později. „Například v naší nabídce máme k dispozici 69 stanic, včetně stanic prémiových a televizního videoarchivu s více než 400 filmy, seriály, dokumenty i pořady pro děti. Navíc si vše můžete přehrát kdykoli a kdekoli bez jakéhokoli omezení až měsíc zpětně,“ říká Pavel Górecki, z Lepší.TV.

Digitální televize je drahá a složitá
Často je tato obava u moderních technologií oprávněná, ale u digitální televize se není třeba bát. Kvalitní služby dbají na uživatelskou jednoduchost a i laik je zapojí za pár minut. Nejlevnější dostupnou službu na trhu lze v tuto chvíli pořídit již od 189 Kč měsíčně. Za cenu nižší než je cena dvou vstupenek do kina se tak můžete u televize skvěle bavit celý měsíc.

Na sledování digitální televize potřebuji drahý přístroj
Pro sledování digitální televize nepotřebujete nejmodernější typ televizoru. Lepší.TV například nabízí miniaturní krabičku, která dokáže přinést kvalitní televizní signál do jakékoli televize, a navíc umí proměnit i starší televizor na počítač. Svůj oblíbený seriál či sportovní přenos můžete bez nutnosti jakékoliv další instalace sledovat kdekoliv také na notebooku, chytrém telefonu nebo tabletu. Tak už se nikdy nestane, že byste museli spěchat domů kvůli začátku seriálu nebo důležitého sportovního utkání.

Mám spoustu televizních stanic, ale stále nevím, na co koukat
Díky moderním televizím je tento scénář velmi nepravděpodobný. Svůj oblíbený pořad si můžete zpětně přehrát nebo si ho nahrát a podívat se na něj kdykoli bez ohledu na čas vysílání. Nemusíte se tedy již podřizovat televiznímu programu, a naopak přizpůsobíte televizi svému rytmu.

Zdroj: www.accenture.com a Lepší.TV

Komentáře