Odborník radí: Jak si udržovat zdravou páteř a zbavit se bolesti?

Chronická bolest zad patří mezi nejčastější bolesti pohybového aparátu, které trápí až čtvrtinu obyvatelstva středního věku. Jedná se o bolest dlouhodobého charakteru a je velmi obtížné se jí zbavit. Hlavním původcem bolesti zad bývá nejčastěji onemocnění páteře, o tu bychom se proto měli starat v první řadě. Několik pravidel, jak o svou páteř a záda pečovat si můžeme připomenout také na Světový den páteře, který připadá na 16. října.

Naše páteř je složitý mechanismus skládající se z obratlů, meziobratlových plotének, meziobratlových kloubů, vazů a svalů, které umožňují její pohyb. Při neopatrném pohybu může dojít k jejímu narušení, které se ohlásí akutní bolestí. Kolem postiženého místa dojde ke stažení páteřních svalů, ztuhnutí meziobratlových kloubů, jejich zablokování a pacient zůstane v poloze, která neodpovídá normálnímu držení těla. Tato bolest tak může být velmi nepříjemná a často bývá i dosti bolestivá.

Potíže se zády jsou nejčastějším důvodem návštěvy lékaře. Většina lidí však nejčastěji sahá po něčem, co přinese nejrychlejší úlevu, tedy pilulce proti bolesti. Takové řešení je však jen dočasné, příčiny bolesti zad je třeba řešit jinak, a to především změnou našich zažitých návyků. Přinášíme vám proto několik tipů, jak šetřit záda každý den:

● Pro správnou funkci páteře je důležitou součástí posílený střed těla. Několikrát týdně proto posilujte svalový korzet.
● Choďte rovně. Rovné držení těla můžete trénovat například tak, že budete denně chodit 10 minut s knihou na hlavě. Správného postoje docílíte také pravidelným sportováním vycházející z přirozeného pohybu – chůzí nebo během.
● Cvičte pilates! Toto cvičení posiluje hluboce uložené svalové skupiny, a je proto důležité pro správné držení těla.
● V posteli trávíme třetinu života, vyberte si proto vhodnou matraci. Nejlépe zdravotní a aby odpovídala vaší hmotnosti a výšce postavy.
● Trávíte-li většinu pracovní doby sezením za počítačem, věnujte čas správnému nastavení výšky obrazovky a psacího stolu.
● Nezapomeňte si nastavit také pracovní židli. Za stolem se nikdy nehrbte, seďte rovně a s koleny do pravého úhlu. Zkuste si pod záda umístit malý overball, který aktivuje vnitřní svalstvo.
● Párkrát za den vyměňte pracovní židli za velký nafukovací míč a na chvíli si „zaskákejte“. Pár minut postačí.
● V práci si každé dvě hodiny dejte krátkou 15minutovou pauzu na protáhnutí.
● Zobejte Béčko. Vitamín B12 má přímý protibolestivý účinek a působí blahodárně. Napomáhá správně vyživovat nervy a svaly a dokáže též zmírnit bolesti zad. Potraviny, které obsahují značné množství vitamínu B jsou ořechy, maso, vejce, luštěniny, brambory, listová zelenina, či pivovarské kvasnice.

Klíčem k úspěchu je pravidelná a dlouhodobá léčba
Protože opakovaná bolest zad je výsledkem dlouhodobého zanedbávání páteře, je třeba podstoupit terapii založenou na užívání volně prodejného léku Milgamma®N cps, pravidelném cvičení a změně životního stylu, jež spočívá právě ve změně každodenních návyků. Milgamma®N cps je volně prodejný lék na opakované bolesti zad. Obsahuje vysoce účinnou trojkombinaci vitamínů B1, B6 a B12, které vyživují poškozené nervy zad, chrání je před zánětem a pomáhají léčit samotnou příčinu bolesti zad. Přípravek Milgamma®N cps koupíte i bez lékařského předpisu. Lék Milgamma®N cps je jako pilates v tabletách – posiluje poškozené nervy zad a pomáhá tak řešit samotnou příčinu bolesti zad. Volně prodejný lék na vnitřní užití. Obsahuje vitaminy B1, B6 a B12. Pozorně si přečtěte příbalovou informaci. Před použitím se poraďte s vaším lékařem nebo lékárníkem.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“27954″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“450″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“450″}}]]

Zdroj: www.bezbolestizad.cz

Komentáře