Odborník radí: Na co se zaměřit při změně banky?

Dobrý den, již delší dobu přemýšlím o změně banky. Nabídek je ale tolik, že nevím, pro co se rozhodnout. Můžete mi poradit, jaké parametry při výběru účtu sledovat? Miroslava J., 55 let

 

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“11917″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“450″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“300″}}]]

Odpovídá: Jana Opršalová, manažerka Platebního komfortu ČSOB a Poštovní spořitelny

Na začátku je důležité určit si, co od svého běžného účtu očekáváte a podle toho vybírat. Potřebujete osobní kontakt a chcete chodit na pobočku? Pak si rozhodně nevybírejte internetovou banku, která má jen pár poboček. Nejširší síť poboček nabízí Poštovní spořitelna, své finance totiž můžete ovládat na více než 3 000 pobočkách České pošty. Určitě ale zvažte i další okolnosti – velikost bankomatové sítě, možnost sjednat si další produkty jako úvěr, hypotéku či pojištění, možnost ovládat účet pomocí internetového bankovnictví nebo smartbankingu, bezpečnost, podmínky kontokorentu a samozřejmě výši poplatků. Zaměřte se nejen na cenu za vedení účtu, ale porovnejte si i poplatky za služby, které běžně využíváte, jako jsou příkazy k úhradě, inkaso či výběry z bankomatů. V případě účtu Poštovní spořitelny navíc můžete vybírat peníze i na České poště. A pokud už si účet vyberete, určitě využijte tzv. kodexu mobility – převod účtu ze staré do nové banky budete mít bez starosti, navíc nebudete muset znova zadávat své již nastavené pravidelné platby.

Komentáře