Odborník radí: Nestíháte? Zastavte si čas!

Jste stále ve spěchu a připadá vám, že stále nestíháte, že máte práce nad hlavu, že je vše chaotické a máte pocit, že den by měl mít 48 hodin? Je čas zastavit si čas.

Určete si prioritu, co je důležité
Úkoly se jen hrnou, malé, velké a vy nevíte co dřív a kam dřív skočit. Někdy děláme práci chaoticky, skáčeme z jednoho úkolu na druhý, nevíme, kterým začít. V ten moment je potřeba rozlišit, které úkoly jsou nejdůležitější na dnešní den, dát jim prioritu a věnovat se jim. Když zbyde čas na ty menší, některé z nich udělat. Někdy se věnujeme úkolům, které tolik nespěchají, a my jsme zbytečně ve
stresu.

Dělejte věci na 100%
Odbíháte od práce? Máte telefony nebo vás někdo stále vyrušuje? Když děláte jakoukoliv činnost, je potřeba jí dělat na 100% a věnovat se jen tomu. Zaměřte pozornost jen na danou činnost. Uvidíte, že vše bude hotové mnohem dříve a lépe a vy budete mít dostatek času na další.

Žít teď a tady
Čeká vás nabitý den, schůzky jsou v podstatě naplánovány po minutě za sebou a vy si už dopředu  říkáte: to bude náročný den, takové práce, už aby byl večer? Ráno se vzbudíte, už jste ve stresu,  přemýšlíte, jak to zvládnete a na první schůzce už jste hlavou na další? Zpomalte si den tím, že budete  žít teď a tady. Věnujte schůzce 100% času, myšlenek, buďte přítomní a neodbíhejte myšlenkami na další schůzku či práci. Rozvrhněte si čas, jak dlouho budete na schůzce. A když se o trochu protáhne? Svět se nezboří. I to, že budete člověku, nebo lidem, se kterými zrovna jste, věnovat 100% pozornost, budete jim naslouchat, oni velmi ocení. Protože věřte, že když jste myšlenkami někde jinde, než zrovna jste, opravdu jak kdybyste tam ani nebyli. To platí i u dětí ve chvílích, kdy jste sice fyzicky s nimi, ale myšlenkami jinde. Mají pak pocit, že se jim nevěnujete a mají pravdu.

S hravostí a lehkostí
Přistupujete ke své práci stylem: musím zařídit toto, musím vyřídit tyto papíry, musím a musím? Zkuste vypustit ze svého slovníku slovo „musím“. Toto slovo nás nevědomky svazuje, pohlcuje naší  pozitivní energii a chuť do práce postupně mizí a vaše tělo a mysl se dostává do stresu ještě před tím,  než se pustíme do práce. Nahraďte ho něčím pozitivním, nebo alespoň neutrálním, např. „mohu“ a uvidíte, že vám vše půjde od ruky lépe. A zkuste třeba prokládat méně záživné úkoly jinými, které vás budou bavit a tím i energeticky dobíjet.

Udělat si čas pro sebe
I při náročném dni nezapomínejte na sebe. Vy jste nejdůležitější a na vaší energii a náladě vše stojí. Když si plánujete schůzky, plánujte přirozeně i čas, alespoň hodinku, jen pro sebe.

Zastavte si čas
Zastavte si čas krátkou meditací. Zpomalíte vy, zpomalí se vše okolo vás. Oprostěte se od všeho co se děje kolem vás. Jděte do sebe, do svého středu a klidu, zpomalte a uvědomte si, že  ejdůležitější  je klid, který z vás vyzařuje. Uvidíte, že se věci okolo vás začnou měnit, vše se „jakoby“ zpomalí ve váš prospěch, věci a události do sebe začnou přirozeně zapadat. Ukázka krátké meditace, která se dá dělat kdykoli během náročného dne. Pokud nejste v autě můžete si zavřít oči, pozorovat svůj dech. Hluboký nádech od břicha přes hrudník až do hlavy a s výdechem si říct: vše je v pořádku. Opět nádech a s výdechem: nic nemusím. Opět nádech a s výdechem: vše je tak, jak má být. Přitom si uvědomujte, jak se dech prohlubuje a s každým výdechem se tělo zklidňuje.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“media_original“,“fid“:“19786″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“265″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“300″}}]]

Denisa Linhartová
Od roku 1999 působí jako kouč osobního rozvoje, sebeuvědomění, výcviku relaxačních a meditačních technik. Poskytuje individuální konzultace, ve kterých se zaměřuje na nalezení podstaty problému, nalezení skrytého potenciálu a jeho využití a neopakování chyb z minulosti. Vede skupinové kurzy relaxačních a meditačních technik a je zakladatelkou projektu Relaxačních her pro děti.

Zdroj: www.denisalinhartova.cz

Komentáře