Používání konferenční techniky zvyšuje produktivitu a zlepšuje obchodní i osobní vztahy

Nový průzkum společnosti Lifesize potvrzuje zlepšení komunikace díky technice a on-line nástrojům.

Výsledky z nedávného průzkumu mezi uživateli společnosti Lifesize ukazují, že online video spolupráce zvyšuje produktivitu zaměstnanců a zlepšuje obchodní vztahy. V mezilidské komunikaci hrají zásadní roli nonverbální složky, proto kvalitní videokonference reálně nahradí osobní jednání. 

Mezi klíčová zjištění výzkumu patří:
– 99,2 % respondentů souhlasilo, že videokonference pomáhají společnosti budovat lepší vztahy jak interně, tak externě.
– 91,7 % respondentů považovalo za jednodušší sdělit své argumenty ve chvíli, kdy byli schopni vidět díky videopřenosu osobu, se kterou jednali.
– 77,7 % respondentů zvýšilo svou produktivitu a zlepšilo svoji „work-life balance“, když mohli při práci využívat videokonferenční techniku k práci z domova.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“10394″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“450″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“593″}}]]

Ke stejným zjištěním jako výzkum společnosti Lifesize došla i analytická společnost Frost & Sullivan. „Nepopiratelné přínosy videokonferencí, pokračující vývoj technologie směrem k větší uživatelské přívětivosti a množství dalších faktorů, budou nadále pohánět růst v odvětví videokonferenčních technologických řešení,“ vysvětluje Rob Arnold, hlavní analytik společnosti Frost & Sullivan.

Průzkum společnosti Lifesize zdůrazňuje význam neverbální komunikace, významné složky našeho chování, která se však často ztrácí ve chvíli, kdy se spoléháme pouze na e-mailovou a telefonickou komunikaci s kolegy. Se zapojením video technologie jsou uživatelé schopni zachytit jemné nuance v komunikaci, jako je výraz ve tváři, gesta rukou a typ postoje, které signalizují zaujetí a podporují vzájemné porozumění v konverzaci.

Většina respondentů průzkumu odpověděla, že videokonference redukují čas potřebný k dokončení projektů a snižují potřebu multitaskingu. Videokonferenční technologie založená na cloudu a přidružený balíček nástrojů společnosti Lifesize v současnosti pomáhají k úspěchu více než třem tisícům zákazníků – v zasedačkách i mimo ně. Tři čtvrtiny respondentů používají videokonferenční technologie k rychlým konverzacím se svými kolegy a téměř dvě třetiny odpověděly, že jim chybí pohled na kolegy ve chvíli, kdy nejsou schopni připojit se k video konverzaci.

Videokonferenční technologie také řeší problémy spojené s geografickou vzdáleností. „Firmám umožňuje nabízet svým zaměstnancům možnost práce na dálku, a především omezit nutnost pracovních cest. A toto se netýká pouze vlastních zaměstnanců, ale také zákazníků a obchodních partnerů,“ říká Andrej Hronec, ředitel společnosti Audiopro, která Lifesize zastupuje na českém trhu. „To ostatně potvrdil i průzkum Lifesize – 96,7 % respondentů zaznamenalo snížení cestovních nákladů spojených s prací.“

„Poslední průzkum analytické společnosti Frost & Sullivan zjistil, že v segmentu cloudových řešení pro videokonference se předpokládá meziroční nárůst o 20,7 %. Firmy nyní chápou, že tato technologie pomáhá zaměstnancům zvyšovat produktivitu a soustředit se na vlastní byznys,“ uvedl Craig Malloy, CEO společnosti Lifesize.

 

Komentáře