Sportujte zodpovědně

Se začátkem jara začíná řada z nás vice aktivně sportovat, snažíme se jíst zdravě a celkově se o své tělo starat. Zvolíme-li ale nevhodný pohyb a sport, můžeme docílit pravého opaku – nenávratně si poškodit klouby a přivodit si tak nepříjemné onemocnění – osteoartrózu.

Z tohoto důvodu bychom tak péči o své klouby rozhodně neměli zanedbávat. Péči, kterou věnujeme našemu tělu, bychom měli pravidelně dopřávat i našim kloubům. Vždyť právě ony nás celý život „nosí“. Nejen z toho důvodu si proto také potřebují „přijít na své“. Ideálním způsobem, jak jim po zásluze dopřát to, co potřebují, mohou být např. doplňky stravy Geladrink, které jsou určeny ke specifické výživě, podpoře přirozené regenerace a posílení kloubů.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“19847″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“450″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“583″}}]]

Jejich hlavní účinnou látkou jsou tzv. kolagenní peptidy. Ty podporují a zvyšují tvorbu kloubního kolagenu, který je nezbytně důležitý pro pevnost chrupavek a kloubních tkání. Rovněž napomáhají regeneraci ostatních tkání kloubního systému a přispívají k pohyblivosti kloubů. Jako první provedl klinické testování účinnosti kolagenních peptidů na projevy osteoartrózy prof. MUDr. Milan Adam, DrSc. a až u 75 % pacientů se po užívání kolagenních peptidů pohybové potíže výrazně zmenšily.

Vhodným přípravkem je např. nový Geladrink SportAktiv®, obsahující kromě kolagenních peptidů a řady minerálů také L-KARNOSIN, fysiologický doplněk ve sportu, který je součástí rychlých svalových vláken. Zvyšuje tak svalovou sílu a vytrvalost a představuje 30% pufrovací kapacity celého organismu, čímž pomáhá snižovat bolest ve svalech vzniklou tvorbou laktátu a protonů ve svalech při aktivním pohybu. Při svém tréninku ho používá i olympijský vítěz v moderním pětiboji David Svoboda.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“19846″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“450″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“300″}}]]

6 tipů, jak sportovat bezbolestně:
1) Pravidelně posilujte svaly dolních končetin! Dobře vyvinuté svaly jsou totiž schopny vykompenzovat sníženou funkci kloubů. Ideálním pohybem je např. jízda na kole, chůze, plavání, jóga nebo i obyčejný strečink.
2) Zaregistrujete-li první příznaky, doporučují odborníci omezit především pohyby s doskoky, při kterých klouby velmi trpí.
3) Nevyhýbejte se pohybu na slunci! Zní to možná zvláštně, ale při pobytu na slunci se aktivuje vitamin D, který je pro náš imunitní systém velice důležitý a významně zasahuje také do metabolismu kostí.
4) Vybírejte si obuv s pružnou podrážkou, která tlumí nárazy při pohybu.
5) Pokud se u vás bolesti kloubů objeví a máte lékařem předepsané léky proti bolesti, věnujte svým kloubům péči dvojnásobnou! Dopřejte jim speciální vnitřní výživu, hýbejte se. Pokud máte nadváhu, pokuste se nadbytečná kila shodit.
6) Zkuste své klouby zbytečně nepřetěžovat, například dlouhým stáním nebo chůzí.

Zdroj: http://www.artroza.com

Komentáře