Stále více Čechů slaví Valentýn, muži kvůli partnerkám

V Česku si zvyklo slavit Valentýn zhruba dvě třetiny lidí. Více než polovina mužů ovšem uvedla, že to dělá kvůli tomu, aby udělali radost své partnerce. Muži i ženy nejčastěji slaví Valentýn slavnostní večeří doma nebo v restauraci. Liší se ale představa ideálního daru – zatím co ženy by nejraději od svých mužů dostaly květiny či šperk, muži by nejvíce ocenili dárek ve formě zážitku.

Třetina dotázaných nechává koupi dárku na poslední chvíli. Jen tři procenta lidí utrácí za dárky na Valentýna více než dva tisíce korun, nejvíce lidí je pořídí do 500 Kč. Vyplývá to z průzkumu společnosti Public Data Research na reprezentativním vzorku 4 229 uživatelů.

Vzorek respondentů
4229 uživatelů
55 % žen, 45 % mužů, věk 18-80 let
33 % dotázaných uvedlo, že Valentýn neslaví

Kde slaví Češi Valentýn?
„Většina Čechů oslavuje Valentýna v teple domova (42 %). Třetina lidí ho neslaví, zbytek ho stráví v restauraci (16 %) nebo někde úplně jinde (9 %),“ uvedl zakladatel Public Data Research Jakub Kalina.

Co si Češi přejí na Valentýna?
MUŽI: romantickou večeři doma nebo v restauraci (21 %), zážitek (11 %)
ŽENY: romantickou večeři doma nebo v restauraci (21 %), květiny (16 %), šperk (11 %)

Kdy kupují Češi valentýnské dárky?
V den Valentýna (8 %), 2 dny před Valentýnem (22 %), v průběhu února 32 %.

Kolik Češi utratí za dary?
Většina Čechů zvládne pořídit dárky do 500 Kč (38 %), mezi 500 a 1000 Kč utratí 20 % lidí, 33 % lidí pak neutratí na Valentýna nic. Pouze 6 procent dotázaných nakoupí dary v hodnotě 1000 až 2000 Kč a více než 2 000 Kč na Valentýna utratí jen 3 procenta lidí.

Valentýn nebo 1. máj?
Více lidí stále preferuje slavení Svátku zamilovaných na 1. máje (46 %), 35 % raději slaví Valentýn. 19 % dotázaných uvedlo, že neslaví ani jeden svátek.

Muži a Valentýn
51 % mužů uvedlo, že Valentýn slaví proto, aby udělali radost své partnerce. 15 % mužů slaví Valentýn i kvůli sobě, 34 procent uvedlo, že Valentýn vůbec neslaví.

Public Data Research je jediná platforma v České republice, která využívá více než 350 000 aktivních respondentů pro online sběr dat. Vzorky respondentů mají vysoký reprezentativní charakter – porovnání s veřejnou databází Českého statistického úřadu ukazuje, že respondenti Public Data Research kopírují aktuální demografický stav obyvatel České republiky. „Stojíme si za kvalitním vzorkem respondentů. Výzkumy provádíme na výrazně větších vzorcích než ostatní agentury, přičemž používáme stejné metodiky zajišťující jejich reprezentativní charakter, stejně jako kontrolní mechanismy zajišťující správnost dat,“ uvedl zakladatel Public Data Research Jakub Kalina.

Respondenti Public Data Research jsou ekonomicky aktivní občané České republiky od 18 do 85 let. Registrace každého respondenta je ověřena pěti na sobě nezávislými mechanismy: telefonním číslem, emailovou adresou, porovnáním duplicitních emailových adres, IP adresou a GPS polohou. Výzkumy jsou respondentům zpřístupněny tak, aby byl vždy zaručen reprezentativní vzorek. Tedy aby jej vyplnil dostatečný počet relevantních respondentů z každé kategorie podle věku, pohlaví a bydliště, či dalšího zadání klienta.

Zdroj: https://www.publicdataresearch.com/.

 

Komentáře