Uspěje Tatiana Calderónová ve Formuli 1?

Reklama

Myslíte si, že je Formule 1 čistě pánskou záležitostí? Dávno tomu tak není. Místo mezi pánskou elitou v minulosti získala již pětice žen. Teď má mezi ně namířeno dáma šestá, Kolumbijka Tatiana Calderónová.

Zda bude úspěšná, ukáže jen čas. Lásku k motorismu si pěstuje už od mala. V rámci letošního ročníku by ráda zkusila štěstí na okruhu v Melbourne, jenž odstartuje v neděli 26. března. Jak skončí, to si nikdo zatím netroufá odhadovat. Podle celkového obsazení nás v letošní sezoně čeká plno překvapivých zvratů, napětí i dramatických dojezdů cílových rovinek. Přímé přenosy úvodní Velké ceny Austrálie nabídnou stanice Sport 1 a Sport 2. 

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“18651″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Teprve třiadvacetiletá Kolumbijka Tatiana Calderónová si oblibu k rychlým autům našla už jako malá. Dnes je z ní vývojová pilotka švýcarského týmu Sauber, jehož tváří se pro letošní sezónu také stala. Ambice má ale velké. Jejím snem je sednout za volant a dokázat, že i jako žena může F1 vyhrát. „Těším se na spolupráci s týmem a na to, že se naučím tolik, kolik se jen dá. Dostanu se tak o krok blíže k mému snu – jednou soutěžit ve Formuli 1,“ prozradila deníku Daily Mail rodačka z Bogoty.

Ženy a monopost? Obdiv i rozpaky
Ženy a auta, to je marketingové zaklínadlo, které funguje. Málokterý magazín otiskl na přebal fotku rychlého auta a jezdce F1. Místo něj tam obvykle stála sexy žena. Nepsané pravidlo, že zástupkyně něžného pohlaví jsou pouze ozdobou motorismu a nedokáží se tam prosadit, potvrdila i nedávná slova známého britského automobilového podnikatele Bernieho Ecclestona. „Nevím, zda jsou ženy dostatečně silné na to, aby dokázaly řídit monopost F1 dost rychle. Nikdo by je nebral vážně,“ vyjádřil se.  Myšlenka, že dámy jsou ve Formuli 1 jen dobrým marketingovým tahem, se šeptá už dlouho. Sdílí ji i šéf stáje Red Bull Christian Horner. Podle něj není dnes ve světě motoristů žena, která by na to měla.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“18652″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Ženy, které osedlaly Formuli 1
Pravdou je, že doposud se šance závodit ve Formuli 1 naskytla jen nepatrnému počtu žen. Přesvědčit společnost o tom, že dámy ve F1 mohou dělat i něco jiného než hostesku, se jich pokusilo již celkem pět. Některé méně, některé více úspěšně, za jejich snahu si je ovšem ve Formuli 1 budou pamatovat ještě dlouho. Průkopnicí se stala Italka Maria Teresa de Filippisová, která debutovala na Velké ceně Monaka. Ani legendární Maserati 250F ji však k vytoužené medaili nedovezlo. Stejně jako jí, ani Jihoafričance Desiré Wilsonové nebo Italce Giovanně Amatiové se za volantem moc nedařilo. Dámám se ani jednou nepovedla kvalifikace. Oblek pilotky F1 oblekla i Divina Mary Galicová z Velké Británie. Kvalifikovat se pokoušela celkem třikrát, ovšem bezúspěšně. Všestranně nadaná sportovní hvězda to však nevzdala, vsadila na vlastní tělo a jala se Velkou Británii reprezentovat na zimní olympiádě v alpském lyžování. Bohužel ani zde se jí získat drahý kov nepovedlo. Něžné pokolení tak zachraňuje v pořadí druhá žena F1 Maria Grazia „Lella“ Lombardiová. Rodačka z Frugarola je dodnes neúspěšnější pilotkou s největším počtem kvalifikací. Z celkových sedmnácti se jí to povedlo dvanáctkrát. Své prvenství mezi ženami F1 upevnila i tím, že jako první z nich podepsala celoroční kontrakt s Mac Mosley. Jak si poradí Tatiana Calderónová, v pořadí šestá žena ve Formuli 1 můžete sledovat na stanicích Sport TV.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“18653″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Komentáře