Za první týden kampaň #ZANORMALNIKABINKY oslovila čtvrt milionu lidí

Kampaň za zlepšení podmínek v převlékacích kabinkách v českých obchodech, vystupující pod hashtagem #zanormalnikabinky nasbírala během prvního týdne bezmála 2500 sledujících, celkový počet zobrazení příspěvků se však šplhá na více než čtvrt milionu.

Do boje se zapojily známé influencerky českých sociálních sítí jako Dominika Šťovíčková (Mama Domisha) Lucie Šilhánová, Barbora Mottlová, Barbora Mudrochová a další, které na začátku pomohly rozdmýchat zájem veřejnosti. #zanormalnikabinky se rychle stal platformou sdružující mladé ženy s podobnými zkušenostmi.

“Během kampaně se nám ozvala spousta mladých žen a dívek, kterým kabinky komplikují život. Někdy jde o snížení sebevědomí, jindy je to horší,” vysvětluje jeden ze zakladatelů iniciativy, Petr Srna z agentury World of Online. “Negativní obraz sebe sama, který dívky v kabinkách získávají, může vést až k psychologickým problémům, jako je sebepoškozování nebo bulimie. I těchto témat se chceme v průběhu kampaně dotknout.”

V kabinkách průměrně strávíme až 3 měsíce života – dobu, za kterou si běžná pětadvacetiletá žena vyzkouší zhruba 3000 kusů oblečení. Podle studií se až 60 % rozhodnutí zákazníka o koupi produktu uskuteční právě tam, z čehož jasně vyplývá, že kvalitní podmínky a změny k lepšímu by měly být především v zájmu samotných retailerů.

“Moje jediná poznámka ke kabinkám je ta, že ve mně odjakživa vyvolávají sklony k sebepoškozování,“ píše jedna z dívek. “ Zatímco všude jinde jsem schopná se na sebe podívat do zrcadla celkem s klidem, z kabinkových zrcadel mám chuť se přímo na místě rituálně zabít. A bylo to tak i v dobách, kdy jsem vážila 55 kg. Pokud by se tohle holkám podařilo změnit, ráda jim zatleskám!”

Startovací video kampaně, kde skupina dívek vyzývá k symbolickému boji, na Instagramu do této chvíle vidělo přes 50 tisíc lidí. Oslovit se daří především mladé ženy ve věku 18-24 let. Příspěvky žen mají podobu srovnávacích fotografií v kabinkách různých prodejců, přičemž rozdíly jsou skutečně drastické a viditelné na první pohled.

„Uvědomujeme si, že ve srovnání s globálními problémy jako je zamoření oceánů, může projekt #zanormalnikabinky působit triviálně, až zanedbatelně. Pokud však můžeme aktivně přispět alespoň k malé změně, která dokáže zpříjemnit nakupování stovkám lidí, chceme to udělat. Jako agentura se kromě kreativních kampaní pro klienty snažíme prosazovat i vlastní speciální projekty, loni například youtuberskou deskovku PLAY!, která přitáhla tisíce dětí od počítačů zpět k rodinnému stolu,“ dodává Irena Grynyuková z WOO.

Společnost World of Online je marketingová agentura zabývající se influencer marketingem, social media managementem, audiovizuální produkcí, výrobou deskových her nebo hledáním nových přístupů k marketingovým nástrojům.

Zdroj: www.worldofonline.cz

Komentáře