Jak se vybavit na domácí trénink: 10 pomůcek, bez kterých se neobejdete

Reklama

Mnoho lidí vzdává snahu o pravidelné cvičení, protože si myslí, že jim schází nezbytné náčiní. Ve skutečnosti však není potřeba drahé vybavení, ale pouze trocha času a spousta motivace.

Samantha Clayton, fitness expertka společnosti Herbalife Nutrition, se podělila o seznam deseti pomůcek, díky kterým si účinně zacvičíte, aniž byste museli sahat hluboko do kapsy. U každé pomůcky navíc najdete levnější alternativu vhodnou pro začátečníky.

  1. Lahev na vodu

Pokud cvičíte, musíte doplňovat tekutiny. Ať už jdete do fitness centra nebo třeba na venkovní kondiční procházku, lahev s vodou byste měli mít stále u sebe. Nezapomínejte dodržovat pitný režim ani doma a pravidelně vodu do své lahve doplňujte.

Alternativa: Znovu využijte prázdnou PET lahev.

  1. Podložka na cvičení

Tzv. „jogamatka“ patří mezi základní cvičební pomůcky. Nemusíte cvičit jógu, aby vám přišla vhod. Je totiž skvělá také na cvičení kliků, sklapovaček, sed lehů a vůbec všech cviků, při kterých potřebujete čistý a neklouzavý povrch.

Alternativa: Koberec, ručník nebo jiný měkký povrch.

 

  1. Činky

Jednoruční činky jsou skvělou přenosnou variantou pro silový trénink. Dejte pozor, abyste vybrali váhu a tvar, které vám vyhovují. Správné provádění cviků s lehčí vahou přinese lepší výsledky než cvičení s příliš těžkou činkou.

Alternativa: Cokoli, co můžete bezpečně zvedat, jako sáčky s pískem nebo lahve s vodou.

  1. Švihadlo

Se švihadlem si užijete legraci a zlepšíte svou kondici. Může se hodit také jako pomůcka k protahování.

Alternativa: Švihadlo nahradí jakýkoliv provaz, případně můžete skákat i bez něj.

  1. Posilovací gumy

Posilovací gumy jsou skvělým společníkem na cesty. Jsou praktické, lehké a jejich použití je jednoduché.

Alternativa: U některých cviků může gumy nahradit měkký provaz nebo srolovaný ručník. Nedoporučuji ale používání gumových hadic a jiných gumových předmětů, které nejsou určeny ke cvičení, jelikož mohou prasknout a způsobit tak zranění.

  1. Medicinbal

Existuje mnoho efektivních cviků s medicinbalem zaměřených na horní i spodní část těla. Medicinbal se také hodí pro cvičení ve dvou.

Alternativa: Basketbalový nebo fotbalový míč. I bez přidané váhy s nimi můžete vykonávat pohyby zlepšující koordinaci.

Komentáře