Lednový restart aneb Neztrácejte naději

Reklama

POZOR: V pátek 15. 1. ve 20 h proběhne na stránkách www.jimejinak.cz zdarma online webinář (více info níže)

Je po Svátcích a my bychom měli být odpočatí. Bylo přeci volno a my měli šanci si mezi svátky odpočinout s rodinou u pohádek. Navzdory tomu se většina z nás lednem tak nějak plouží. Do ničeho se nám moc nechce, jsme unavení, rozmlsaní a nosíme s sebou menší či větší vánoční špíček, který ne a ne zmizet.

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“7073″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“375″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Proč to tak je?

Během vánočních svátků a novoročních oslav si lidé často rozhodí režim. Chodí se pozdě spát, jí se na noc, mlsá se páté přes deváté a ráno se nechce vstávat. Snídá se čím dál později, obědvá se pozdě odpoledne, večeří se pozdě a už se v tom vezeme.  Přejídání, jídlo na noc a nadbytek cukru, alkoholu a dalších slavnostních jídel a nápojů překyseluje náš organismus vyčerpává naše trávení. A čím hůř trávíme, tím hůř se i cítíme. To, co mělo odejít, zůstává v těle nestráveno a my jsme doslova otrávení.  Naše zažívání je přetížené, my jsme unavení a nemáme vůli dát se zase do pořádku.

Proč se nám těžko hubnou kila nabraná během Vánoc?

V zimě se všeobecně špatně hubne. Tělo si v chladném období přirozeně drží zásoby energie. A teď v lednu na to jde většina lidí z nevědomosti špatně.  Fitness strava v podobě čerstvého ovoce, salátů a jogurtů, po které většina lidí sáhne, nám ke štíhle postavě zrovna nepomůže. To jsou všechno potraviny vhodné spíš na léto. Tělo ochlazují a budeme po nich ještě více toužit po nějakém zdroji energie. Nejspíš nás to potáhne ke sladkostem a moučným jídlům a váha se nepohne.

Jak se tedy stravovat, abychom se dostali opět do formy?

Ideální je zimní jídelníček postavit na teplé vařené stravě. Pokud se chceme pročistit a shodit nějaké to kilo je dobré postavit jídelníček na obilí, luštěninách a tepelně upravené zelenině alespoň na pár dní. Tím se pěkně pročistí střeva, vyčistí se zmlsané chuťové buňky a dostaneme chuť něco se sebou udělat.

Proč se nám nedaří plnit novoroční předsevzetí?

V zimě jsou citlivé ledviny a močový měchýř. Vypadá to možná zvláštně, ale právě oslabené ledviny mohou za naši oslabenou vůli. Jsou to totiž takové naše životní baterie. Zdroj naší chuti do života, do nových projektů a výzev. A když se špatně stravujeme, ponocujeme a málo odpočíváme, tak právě v zimě to nejvíc pocítíme v podobě oslabených ledvin. Můžeme mít citlivější močový měchýř a podivně skleslou náladu. Když to trvá delší dobu, začneme nás provázet strach, nejistota a úzkost.  V takové situaci pak rozhodně není vůle cokoli změnit a z kolotoče nezdravých návyků se vymanit. Čím hůř jíme a spíme, tím hůř se cítíme a tím víc vyčerpáváme ledviny, tedy máme menší a menší vůli něco změnit. 

Jak z toho ven?

Je potřeba prostě začít. Chodit dřív spát, chodit na vzduch a uvařit si něco dobrého k snědku. Jakmile se do toho pustíte, bude vám lépe, posílíte ledviny a budete mít sílu a chuť do dalších aktivit. Radost z dobrého jídla a shozených špíčků vás bude motivovat udělat pro sebe ještě něco víc.

POZOR: V pátek 15. 1. ve 20 h proběhne na stránkách www.jimejinak.cz zdarma online webinář, na kterém si povíme více  o vlivu zimy na naše tělo. Poradíme, jak upravit jídelníček, abychom cíleně posílili ledviny, vyhnuli se nastydlému močovému měchýři a také padání vlasů. Povíme vám, jak se dostat rychle do formy a jaký je hlavní úkol pro naše tělo v tomto období.  Samozřejmě bude prostor pro otázky diváků. 

A jako bonus máme pro všechny účastníky webináře dárek v podobě přístupu do pětidenního detoxikačního online kurzu zcela zdarma. V tomto krátkém intenzivním kurzu jsou připraveny jídelníčky s recepty pro každý den a praktické rady, jak se během pěti dnů znovu nastartovat. Vychází z našich letitých zkušeností, je to osvědčený povánoční restart. Přihlásit na webinář se můžete zde

Helena Jirsová, Jíme jinak

 

Komentáře