Pomoz dobré věci a vyhraj sto tisíc! Popust uzdu fantazii

Stačí tak málo: geniální nápad, který pomůže bořit hranice a ukázat světu, že lidé s postižením jsou úplně stejní jako ostatní, že vedou plnohodnotný život a zaslouží si, aby je okolí bralo bez předsudků. Zapojte se do kampaně, která pomůže změnit názor veřejnosti. JO, to za to stojí!

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“7226″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

Tváří projektu je například Lukáš. Miluje motorky a sport… Jen nechodí…

Kreativní výzva pod názvem „Řekni to po svém“ oslovuje všechny mladé lidi, aby využili jim blízké moderní „reklamní“ formáty k oslovení veřejnosti a propagaci rovnocenné komunikace a soužití s lidmi s různým typem zdravotního postižení.  Mediální díla z oblasti grafiky, audio i videotvorby mohou od 1. dubna do 13. května vkládat do galerie na stránkách projektu www.chodicilide.cz, kde je bude moci shlédnout a ohodnotit „lajky“ široká veřejnost. 

„V reklamě, a v sociální kampani především, je nejdůležitější dobrý nápad. Nejúspěšnější jsou tady díla, která dokáží zaujmout, pobavit, provokovat. Jedině tak dokážeme zapůsobit tak silně, aby lidé změnili svůj postoj a svoje chování,“ říká manažerka projektu chodicilide.cz Slávka Hocká. „Mnozí mladí lidé mají na svět svůj jasný názor, umí věci trefně formulovat a hravě si poradí s moderními formáty a technologiemi. My jim teď chceme dát šanci, ať se vyjádří po svém,“ dodává. 

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“7228″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“400″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

…Veronika učí děti a je plná energie. Ipřesto, že neslyší… 

Výzva je určena především pro mladé lidi, jednotlivce i skupiny, bez ohledu na to, zda mají nebo nemají zkušenost s postižením. Ideální je pro studenty, kteří se chtějí vyjádřit, něco naučit a možná tak odstartovat svou budoucí kariéru. Pro odbornou porotu bude rozhodující především originalita nápadu a síla sdělení, významná bude i účinnost sdělení prověřená počtem „lajků“ v galerii.  

Kreativitě se meze nekladou. „Vymysli a navrhni billboard, inzerci, plakát, banner, TV spot, videoklip nebo třeba virál, který pomůže zbořit bariéry mezi námi!“ říká zadání. Každý týden po dobu trvání soutěže nominují členové odborné poroty 3 nejpůsobivější příspěvky do boje o odměnu 100 000 Kč.  

[[{„type“:“media“,“view_mode“:“colorbox“,“fid“:“7229″,“attributes“:{„alt“:““,“class“:“media-image“,“height“:“337″,“typeof“:“foaf:Image“,“width“:“600″}}]]

…Kuba je génius na jazyky a miluje hudbu, nic na tom, že nevidí…

Výsledky výzvy se budou vyhlašovat v rámci Mezinárodní filmový festivalu v Karlových Varech – kromě odměny za nejlepší dílo, bude možné získat i několik cen poroty. Navíc se autoři nejúspěšnějších výtvorů stanou součástí týmu projektu chodicilide.cz a budou moci spolupracovat i na dalších aktivitách této sociální kampaně. 

Výzva „Řekni to po svém“ je jednou z aktivit projektu chodicilide.cz, který už od roku 2011 usiluje o změnu postoje veřejnosti k lidem se zdravotním postižením. Více informací na www.chodicilide.cz a www.facebook.com/chodicilide.cz.

Realizátorem projektu je Nadace Sirius. Cílem Nadace je pomáhat dětem, které neměly v životě štěstí. 

Komentáře